
Najważniejsze etapy i terminy VII Pyskowickiego Budżetu Obywatelskiego:
- nabór projektów: 27 lutego – 15 marca 2023 r.
- weryfikacja i ocena projektów: 16 marca - 12 kwietnia 2023 r.
- publikacja wyników oceny w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Pyskowicach: 17 kwietnia 2022 r.
- procedura związana z możliwością złożenia odwołania, w przypadku odrzucenia projektu: 18 - 22 kwietnia 2023 r.
- publikacja wyników procedury odwoławczej w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Pyskowicach: do 28 kwietnia 2023 r.
- głosowanie mieszkańców: 29 maja - 12 czerwca 2023 r.
- publikacja wyników głosowania w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Pyskowicach: do 23 czerwca 2023 r.
- realizacja zwycięskich zadań: 2024 r.
Pyskowicki Budżet Obywatelski jest narzędziem pozwalającym mieszkańcom naszego miasta współuczestniczyć w procesie decydowania o tym, jak zostanie wydana część pieniędzy z budżetu.
Przed nami siódma edycja naszego miejskiego plebiscytu i kolejna szansa na zmianę najbliższej okolicy.
Kwota przeznaczona w tegorocznym budżecie obywatelskim na realizację zadań wynosi 200.000,00 zł brutto.
Przypominamy:
- w Pyskowickim Budżecie Obywatelskim brać udział, poprzez składanie wniosków z projektami, popieranie projektów i głosowanie, mogą mieszkańcy Pyskowic,
- każdy wnioskodawca może zgłosić tylko jeden projekt. Do projektu należy przedstawić listę poparcia z podpisami co najmniej 5 mieszkańców Pyskowic,
- głosowanie odbywać się będzie zarówno w formie papierowej, jak i w formie elektronicznej. Uprawnieni do udziału w głosowaniu są wyłącznie mieszkańcy Pyskowic. Każdy uprawniony może oddać jeden głos,
- zwycięskie zadania zostaną zrealizowane do końca 2024 roku,
- koszt wnioskowanego projektu nie może być niższy niż 5.000,00 zł brutto i nie wyższy niż 200.00,00 zł brutto.