ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA

2015-07-16

Działając na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 206 poz. 1216), Urząd Miejski w Pyskowicach uruchomił Elektroniczną Skrzynkę Podawczą, którą obsługują następujące systemy: 1. System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej - SEKAP; 2. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej - ePUAP

Dzięki Elektronicznej Skrzynce Podawczej klient może załatwiać sprawy administracyjne przez internet bez konieczności pojawiania się w urzędzie osobiście.


Aby możliwe było korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, należy w pierwszej kolejności zarejestrować się w systemie. Konieczne jest też posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego tj.:

  • Podpisu kwalifikowanego (wydanego przez jeden z podmiotów kwalifikowanych świadczących usługi certyfikacyjne),
  • Podpisu CC SEKAP (udostępniany przez system SEKAP)
  • Profilu zaufanego (udostępniany przez system ePUAP)


Wykaz wszystkich publikowanych w systemie SEKAP formularzy wraz z kartami usług dostępny jest w katalogu tematycznym znajdującym się w menu ZAŁATWIANIE SPRAW OBYWATELI lub bezpośrednio w Katalogu usług świadczonych przez Urząd Miejski w Pyskowicach. 

 

Założenie bezpłatnej skrzynki kontaktowej możliwe jest bezpośrednio na stronach internetowych wspomnianych systemów. 

 

Informacje dotyczące możliwości uzyskania bezpiecznych podpisów elektronicznych publikowane są tutaj: 
dla systemu SEKAP
dla systemu ePUAP


Elektroniczna skrzynka podawcza zapewnia otrzymanie urzędowego poświadczenia odbioru, stanowiącego potwierdzenie złożenia w urzędzie dokumentu elektronicznego. Potwierdzenie takie przesyłane jest bezpośrednio na skrzynkę nadawcy, założoną wcześniej w systemie SEKAP lub ePUAP.


W Elektronicznej Skrzynce Podawczej tradycyjne papierowe formularze, zostały zastąpione formularzami elektronicznymi, niemniej jednak istnieje możliwość pobrania formularzy tradycyjnych, wypełnienia ich a następnie wydrukowania i złożenia w Urzędzie. Formularze przypisane są do publikowanych kart usług i znajdują się w tej samej lokalizacji co formularze elektroniczne.