Pyskowice, 1 lutego 2022 r.
INFORMACJA DOTYCZĄCA FUNKCJONOWANIA URZĘDU MIEJSKIEGO W PYSKOWICACH
Szanowni Państwo,
w związku z trwającą epidemią wirusa SARS-CoV -2, w trosce o wzajemne bezpieczeństwo apeluję do Państwa o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miejskim w Pyskowicach w związku ze sprawami ważnymi i terminowych. W przypadku, gdy wizyta w urzędzie jest niezbędna, rekomenduję wcześniejsze, telefoniczne umówienie jej terminu. Apeluję o załatwianie, w miarę możliwości, spraw drogą listowną, telefoniczną lub za pośrednictwem usług internetowych oferowanych przez administrację publiczną, w tym za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP
Numery telefonów i adresy poczty elektronicznej dostępne są na stronie internetowej www.pyskowice.pl, www.bip.pyskowice.pl. Elektroniczna skrytka ePUAP: /UMPysk/skrytka.
Rekomenduję ponadto dokonywanie wszelkich płatności przelewem na konta bankowe.
Dołożymy wszelkich starań, by wprowadzone ograniczenia nie zdezorganizowały sprawności załatwianych przez Państwa spraw.
Obsługa interesantów odbywa się według poniższych zasad:
1) przyjmowanie korespondencji w Biurze Obsługi Interesanta w pokoju 107 (parter),
2) przyjmowanie interesantów w sprawach rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności, dowodów osobistych - w Urzędzie Stanu Cywilnego - (parter),
3) przyjmowanie interesantów w sprawach płatności - w kasie urzędu – pok. 201 (I-piętro) – stanowisko nr 1, zaleca się dokonywanie wpłat bezgotówkowych kartą.
Wszelkie płatności mogą być również dokonywane przelewem:
- należności z tytułu podatku, opłat skarbowych i opłat przekształceniowych (użytkowanie wieczyste) można wpłacać na konto dochodów: 62102025280000010204804953,
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – według indywidualnych numerów kont otrzymanych w pismach.
4) przyjmowanie interesantów w sprawach podatków lokalnych – w pokoju 201 (I-piętro) – stanowisko nr 2,
5) przyjmowanie interesantów w pozostałych sprawach - wyznaczone stanowiska obsługi na parterze, I i II piętrze Urzędu.
Interesanci przybywający do Urzędu będą kierowani według kolejności do odpowiednich pomieszczeń lub stanowisk obsługi przez pracownika Biura Obsługi Interesanta lub inną wyznaczoną osobę.
Obsługa interesantów będzie odbywała się:
1) w zakresie działania Urzędu Stanu Cywilnego:
- od poniedziałku do środy w godzinach 7.30 – 15.00,w czwartki w godzinach 7.30 – 17.00
- w piątki od 7.30 do 13.00.
2) w kasie Urzędu:
- od poniedziałku do środy w godzinach 7.30 – 15.00, w czwartki w godzinach 7.30-17.00
- w piątki od 7.30 do 13.00.
- w ostatnim dniu roboczym miesiąca w godzinach 7.30 - 13.00, a w ostatnim dniu roboczym roku w godzinach 7.30 - 10.00. Jeżeli ostatni roboczy dzień miesiąca przypada w czwartek, wówczas kasa urzędu czynna jest od 7.30 do 15.00. Jeżeli ostatni roboczy dzień miesiąca przypada w piątek, wówczas kasa urzędu czynna jest od 7.30 do 11.00.
3) w pozostałych komórkach organizacyjnych urzędu:
- od poniedziałku do środy w godzinach 7.30 – 15.30, w czwartki w godzinach 7.30 – 17.30
- w piątki w godzinach 7.30 - 13.30.
Burmistrz Miasta Pyskowic przyjmuje skargi i wnioski mieszkańców:
1) za pośrednictwem e-mail: burmistrz@pyskowice.pl;
2) telefonicznie – w każdy czwartek w godzinach od 15.00 do 17.00. W tygodniu, w którym w czwartek odbywa się sesja rady miejskiej, skargi i wnioski przyjmowane są w godzinach od 10.00 do 12.00, natomiast od 15.00 do 17.00 przez wyznaczonych pracowników. W celu umówienia rozmowy należy wcześniej ustalić jej termin pod numerem tel. 32 332 60 20.
BURMISTRZ MIASTA PYSKOWICE
Adam Wójcik