MOBILNY ŚKUP. APLIKACJA, NIE TYLKO, NA CZAS EPIDEMII

2020-04-10

Zakodowanie biletu okresowego kupionego przez Portal Klienta lub pieniędzy, którymi zasililiśmy w ten sposób nasze konto; zgłaszanie awarii, które zaobserwowaliśmy w komunikacji miejskiej; możliwość sprawdzenia rozkładów jazdy Zarządu Transportu Metropolitalnego – te i inne czynności można wykonać teraz w jednym miejscu przy pomocy smartfona. Taką możliwość daje Mobilna Aplikacja Pasażera – Mobilny ŚKUP, którą działa na telefonach z systemem Android. Jednym z celów jest minimalizowanie kontaktu pasażera z newralgicznymi elementami systemu ŚKUP i w ten sposób przeciwdziałanie potencjalnemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

MOBILNY ŚKUP. APLIKACJA, NIE TYLKO, NA CZAS EPIDEMII

Do tej pory kupując bilet okresowy (np. 30-dniowy) przez Portal Klienta ŚKUP lub doładowując w ten sposób swoją kartę, trzeba było ją później przyłożyć np. do kasownika, automatu lub parkomatu. Jest to konieczne, aby ta wirtualna transakcja została niejako ściągnięta z systemu centralnego i zakodowana na karcie ŚKUP. Teraz dzięki aplikacji Mobilny ŚKUP pasażerowie korzystający z transakcji online, mogą minimalizować kontakt z newralgiczną infrastrukturą. 

 

Aplikację  można ściągnąć ze sklepu Play. W tej chwili jej pełna funkcjonalność, czyli możliwość kodowania danych online na karcie ŚKUP, dostępna jest tylko w środowisku Android. Z powodu tych ograniczeń technicznych kodowanie biletów nie jest jeszcze możliwe na telefonach z iOS. Użytkownicy tego oprogramowania będą mogli teraz korzystać z pozostałych funkcji aplikacji. Zgłoszenie o publikację Mobilnego ŚKUP w AppStore zostało już wysłane i oczekuje na realizację.

 

Więcej na temat rozwiązania w zakładce Koronawirus. Ważne informacje.