Ruszył nabór wniosków do 300 +. Obsługę przejął ZUS

2021-07-01

Od 1 lipca do 30 listopada przyjmowane są wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start”. Można je złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Świadczenie w wysokości 300 zł przysługuje na dziecko uczące się, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami i wypłacane będzie tylko na rachunek bankowy.

W tym roku w programie "Dobrty Start" nastąpiły istotne zmiany. Po pierwsze obsługą i wydaniem decyzji w sprawie świadczenia zajmuje się ZUS, po drugie wnioski należy składać tylko elektronicznie, po trzecie wypłata świadczenia następuje wyłącznie na rachunek bankowy.

- Jeśli chodzi o elektroniczne składanie wniosku, to do dyspozycji rodziców jest kilka kanałów. Mogą to zrobić za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości elektronicznej w 15 bankach lub portalu Emp@tia. Natomiast opiekunowie prawni czy dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych - takie wnioski mogą składać jedynie za pośrednictwem PUE ZUS. W razie trudności z założeniem profilu czy poprawnym wypełnieniu wniosku zapraszamy do naszych placówek, gdzie będzie można uzyskać pomoc w tym zakresie- mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS.

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Aby dokonać tego za pośrednictwem PUE ZUS, trzeba mieć założony profil na tym portalu. Można to zrobić samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS.

We wniosku o 300 plus – oprócz innych danych – należy podać numer rachunku bankowego, na który będzie przekazane świadczenie oraz adres mailowy i numer telefonu. Te dane będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, dla osób, które składały wniosek poprzez bankowość elektroniczną lub poprzez portal Emp@tia, a jeszcze go nie mają.

Profil PUE jest niezbędny dla każdego wnioskującego, bo tam, w skrzynce odbiorczej znajdować się będzie decyzja o przyznaniu świadczenia i inne informacje.

- Dlatego też jeśli rodzic złoży wniosek o to świadczenie poprzez bankowość elektronicznej lub Emp@tię, to sprawdzimy, czy ma on profil na portalu PUE ZUS. Jeśli nie, to wówczas założymy taki profil, a potwierdzenie rejestracji wyślemy na adres e-mail podane we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzyma jednorazowe hasło, które należy zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS - tłumaczy Beata Kopczyńska.