UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW - ZASADA "JEDNEGO OKIENKA"

2009-04-03

Z dniem 31 marca 2009 r. osoba fizyczna rozpoczynająca działalność gospodarczą  składa jeden zintegrowany wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej tylko w Urzędzie Miejskim. Zostały również zniesione opłaty za dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i za zmianę we wpisie!

Nowelizacja Ustawy o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz o zmianie niektórych innych ustaw z dnia 19 grudnia 2008 r. w znaczący sposób zmienia Prawo działalności gospodarczej oraz ustawę o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 poprzez wprowadzanie zasady „jednego okienka".

 

Zintegrowany wniosek, który należy złożyć w Urzędzie Miejskim jest jednocześnie:
1. wnioskiem o wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
2. wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON),
3. zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym, o którym mowa w przepisach o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (NIP),
4. zgłoszeniem płatnika składek albo jego zmiany w rozumieniu przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych albo zgłoszeniem oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników (ZUS lub KRUS).


Stosowne informacje wraz z drukiem zintegrowanego wniosku znajdują się na stronie internetowej w dziale Gospodarka komunalna oraz w BIP.
Wnioski w wersji papierowej oczekują na zainteresowanych w Biurze Obsługi Interesanta w pok. 107 oraz w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w pok. 305.