WYDZIAŁ GOSPODARKI LOKALAMI

32 332 60 76

m.polak@pyskowice.pl

pok.140 (parter)

Naczelnik Wydziału

Organizowanie i kierowanie pracą Wydziału, koordynowanie zadań na poszczególnych stanowiskach; nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z gospodarowaniem środkami publicznymi z zakresu działania Wydziału; prowadzenie spraw z zakresu administrowania zasobami lokalowymi Gminy Pyskowice; nadzór nad prowadzeniem spraw z zakresu gospodarki lokalami użytkowymi; prowadzenie spraw dot. remontów lokali i budynków komunalnych Gminy; realizacja zadań związanych z obsługą budynków będących wyłączną własnością Gminy Pyskowice; nadzorowanie i współdziałanie w zakresie naliczania i egzekwowania w oparciu o ustawę o terminach zapłaty w transakcjach handlowych rekompensaty za koszty odzyskiwania nieterminowo regulowanych należności.

32 332 60 11

a.grzesica@pyskowice.pl

pok. 139 (parter)

Prowadzenie spraw związanych z realizacją polityki mieszkaniowej Gminy w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej; współdziałanie ze Społeczną Komisją Mieszkaniową  w sprawach dotyczących gospodarowania zasobami mieszkaniowymi Gminy; prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Gminnego objętego zakresem działania Wydziału; opiniowanie wniosków o przydział lokali mieszkalnych z zasobów Towarzystwa Budownictwa Społecznego; przeprowadzanie kontroli wykorzystania lokali mieszkalnych we współpracy z administracjami domów; analizowanie potrzeb mieszkaniowych osób ujętych na liście mieszkaniowej i możliwości ich zaspokajania przy optymalnym wykorzystaniu lokali mieszkalnych będących aktualnie w dyspozycji Gminy.

32 332 61 06

e.piechowicz@pyskowice.pl

pok. 138 (parter)

Prowadzenie spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych oraz dodatków energetycznych; prowadzenie spraw dot. wywiadów środowiskowych w sprawach dodatków mieszkaniowych; prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami publicznymi z zakresu działania wydziału; prowadzenie spraw dot. wspólnot mieszkaniowych; prowadzenie kaucji mieszkaniowych; korygowanie deklaracji podatku od nieruchomości osób prawnych dot. budynków komunalnych i budynków wspólnot mieszkaniowych; prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania lokalami użytkowymi; prowadzenie spraw dotyczących nabywania przez Gminę Pyskowice spadków w związku z informacją banku o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy rachunku bankowego na skutek śmierci posiadacza rachunku.

32 332 61 00

 g.kolodziej@pyskowice.pl

 pok.113 (parter)

Prowadzenie czynności windykacyjnych związanych z egzekucją  należności pieniężnych (czynsz najmu, wynagrodzenie za bezumowne korzystanie z lokalu)  oraz wydaniem lokali od etapu skierowania sprawy na drogę sądową; rozpatrywanie wniosków dotyczących sposobu wnoszenia czynszu i opłat, zmiany terminu płatności czy umorzeń zaległości; prowadzenie czynności eksmisyjnych wobec byłych najemców; prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Programu pomocy w spłacie zadłużenia z tytułu korzystania z lokali  mieszkalnych stanowiących własność Gminy Pyskowice, w formie świadczenia zastępczego.

32 332 61 00

 b.orda@pyskowice.pl

 pok. 113 (parter)

Prowadzenie czynności windykacyjnych związanych z egzekucją należności pieniężnych (czynsz, najmu, wynagrodzenie za bezumowne korzystanie z lokalu) od etapu skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego; rozpatrywanie wniosków dotyczących odroczenia terminu spłaty zadłużenia, rozłożenia zaległości w opłatach za zajmowane lokale gminne na raty – dotyczy lokali, których zadłużenie objęte jest przynajmniej jednym sądowym nakazem zapłaty lub innym tytułem wykonawczym; rozpatrywanie wniosków o obniżenie wysokości czynszu, o umorzenie zadłużenia z tytułu użytkowania lokali gminnych; prowadzenie spraw o nabycie spadku przez Gminę, w przypadku zgonu dłużnika zajmującego lokal gminny; prowadzenie spraw o umorzenie zadłużenia w przypadku zgonu dłużnika, który nie pozostawił spadkobierców; prowadzenie czynności eksmisyjnych wobec byłych najemców; prowadzenie rejestrów dotyczących prowadzonych spraw.

32 332 61 07

a.meka@pyskowice.pl

pok. 138 (parter)

Prowadzenie rozliczeń opłat z tytułu korzystania z lokali mieszkalnych i  użytkowych; księgowanie wpłat z wyciągów bankowych; przygotowywanie danych celem skierowanie spraw dłużników na drogę sądową; prowadzenie czynności windykacyjnych związanych z egzekucją należności pieniężnych za zajmowanie lokali mieszkalnych i użytkowych Gminy; sporządzenie rocznych sprawozdań do GUS; naliczanie i egzekwowanie w oparciu o ustawę o terminach zapłaty w transakcjach handlowych rekompensaty za koszty odzyskiwania nieterminowo regulowanych należności.

32 332 61 01

 j.prokop@pyskowice.pl

 pok. 138 (parter)

 

Prowadzenie kartotek czynszowych, aktualizacja kartotek lokali mieszkalnych i użytkowych polegająca na wprowadzeniu danych dot. wodomierzy; sporządzanie wezwań do zapłaty dla osób uchylających się od wnoszenia opłat; okresowe rozliczenie zaliczek za dostawę ciepła; sporządzanie i wysyłanie wezwań do regulowania odszkodowań z tytułu zajmowania lokali bez tytułu prawnego; stały monitoring celem unikania przedawnienia należności; naliczanie i egzekwowanie w oparciu o ustawę o terminach zapłaty w transakcjach handlowych rekompensaty za koszty odzyskiwania nieterminowo regulowanych należności; prowadzenie polityki czynszowej Gminy w zakresie lokali mieszkalnych i użytkowych.