WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI I ROLNICTWA |
|
32 332 60 72 e-mail: pok. 318 (II piętro)
|
Naczelnik Wydziału - kierowanie pracą Wydziału - Reprezentowanie Burmistrza Miasta na umowach nabywania i zbywania nieruchomości, ustanawiania użytkowania wieczystego, obciążania nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi; składanie w imieniu Gminy wszelkich oświadczeń wymaganych obowiązującymi przepisami dla prawidłowego gospodarowania nieruchomościami na terenie Gminy; wydawanie z upoważnienia Burmistrza Miasta decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej dotyczących podziałów nieruchomości, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, rozgraniczania nieruchomości, opłat adiacenckich; organizowanie pracy wydziału, koordynowanie zadań na poszczególnych stanowiskach; współpraca z Radą Miejską, opracowywanie materiałów na posiedzenia Komisji Rady Miejskiej, przygotowywanie materiałów sesyjnych; realizacja planu rzeczowo-finansowego wydziału; obsługa programu komputerowego VEWID v.6.1
|
32 332 60 58 e-mail: pok. 332 (II piętro) |
- Prowadzenie postępowań w zakresie podziałów i rozgraniczeń nieruchomości; prowadzenie postępowań w zakresie opłat adiacenckich oraz prawa pierwokupu; zbywanie i nabywanie nieruchomości niezabudowanych; zbywanie działek przyległych; prowadzenie spraw zamiany nieruchomości; prowadzenie procedury w zakresie ustalania odszkodowań za drogi.
|
32 332 60 74 e-mail: pok. 320 (II piętro) |
- Prowadzenie spraw wydzierżawiania gruntów na cele rolne i nie rolne; sprawozdawczość GUS -u z zakresu rolnictwa, leśnictwa itp.; współpraca z ARiMR w zakresie udzielania pomocy rolnikom ubiegającym się o dotacje z UE; przeprowadzanie kontroli gospodarstw rolnych w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia; współpraca z WODR w Mikołowie oraz innymi jednostkami wykonującymi zadania dla rolnictwa; kontrole stanu zagospodarowania gruntów gminnych; kontrola wpływów i egzekucja należności z tyt. dzierżaw; zbywanie garaży.
|
32 332 60 75 e-mail: pok. 321 (II piętro)
|
- Regulacje stanów prawnych nieruchomości; przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań w zakresie komunalizacji mienia; sprawy uwłaszczeń osób prawnych i osób fizycznych; regulacje własnościowe wspólnot mieszkaniowych; ustanawianie służebności gruntowych, w tym służebności przesyłu; przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności. |
32 332 60 70 e-mail: pok. 331 (II piętro)
|
- Zbywanie lokali mieszkalnych; współpraca z Wydziałem Gospodarki Komunalnej w zakresie eliminacji roszczeń z tytułu kaucji mieszkaniowych; przygotowywanie wspólnie z Wydziałem Gospodarki Mieszkaniowej Planów Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy; prowadzenie sprawozdawczości w zakresie gminnego zasobu mieszkaniowego; zbywanie lokali użytkowych; zbywanie nieruchomości zabudowanych. |
32 332 60 73 e-mail: pok. 319 (II piętro)
|
- Egzekucja należności Gminy w zakresie opłat za użytkowanie wieczyste oraz rozkładania ceny na raty; prowadzenie działań w zakresie aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste; sprawy ustanawiania i wykreślania hipoteki na nieruchomościach; obsługa programu komputerowego „Wieczyste użytkowanie"; bieżąca współpraca z BIP; przygotowywanie spraw z zakresu zamówień publicznych; sprawozdawczość finansowa z zakresu wydziału.
|