WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH I SPORTU

32 332 60 04

e-mail:

ksiss@pyskowice.pl

j.ziobrowska@pyskowice.pl

pok. 107A (parter)

Naczelnik Wydziału

Organizowanie i kierowanie pracą wydziału w celu prawidłowego i terminowego wykonywania zadań; przygotowywanie  upoważnień i pełnomocnictw do wykonywania zadań w imieniu Burmistrza Miasta z zakresu działań; opracowywanie projektów budżetu i sprawozdania z jego relizacji; sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją dochodów i wydatków; przygotowywanie materiałów na sesje i komisje Rady Miejskiej; przygotowywanie odpowiedzi na wnioski i interpelacje Radnych oraz projektów Uchwał Rady Miejskiej; merytoryczna realizacja zadań z zakresu spraw społecznych, polityki senioralnej, ochrony zdrowia, kultury, fizycznej, sportu, rekreacji i turystki; pełnienie funkcji Pełnomocnika Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Uzależnień; realizacja zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii.

32 332 60 78

e-mail:

s.nowak@pyskowice.pl

pok. 107 (parter)

Organizowanie i koordynowanie bieżących kontaktów między samorządem gminy a organizacjami pozarządowymi; przygotowywanie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie miasta; bieżąca współpraca z organizacjami pozarządowymi w oparciu o program współpracy; prowadzenie stałej aktualizacji bazy danych o organizacjach pozarządowych; współdziałanie ze stowarzyszeniami, organizacjami i instytucjami w zakresie rozwoju kultury fizycznej; przygotowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi; prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem, rozwojem i upowszechnianiem kultury fizycznej na terenie miasta; koordynowanie przedsięwzięć związanych z rozwojem bazy obiektów i urządzeń sportowo-rekreacyjnych; współpraca w opracowaniu i realizacja rocznego planu imprez w zakresie sportowo-rekreacyjnych; nadzór i organizacja imprez oraz zawodów sportowych; inspirowanie i współorganizowanie z innymi podmiotami imprez sportowo-rekreacyjnych; obsługa strony internetowej w zakresie realizowanych zadań, min. umieszczanie informacji w zakładkach: „Problem uzależnień”, „Organizacje pozarządowe”; pomoc w organizacji imprez miejskich, w tym o charakterze sportowym; zlecanie zadań jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych działających w sferze sportu i rekreacji oraz rozliczanie prawidłowości wykorzystania dotacji; sprawowanie opieki nad dzieci podczas jednodniowych wycieczek w okresie wakacji letnich i ferii zimowych; sprawowanie nadzoru nad działalnością Miejskiego Ośrodka Kultury i Sportu w zakresie sportu; wspieranie i promocja osiągnięć sportowych oraz wnioskowanie o przyznanie nagród, odznaczeń za osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej oraz realizacja spraw związanych ze stypendiami sportowymi; przygotowywanie zezwoleń na przeprowadzenie masowych imprez sportowych oraz przyjmowanie zawiadomień o ich organizacji; organizacja wypoczynku letniego dla dzieci systematycznie uczęszczających na zajęcia socjoterapeutyczne przy ul. Dąbrowskiego 2; realizacja Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w zakresie m.in. zlecania zadań jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych działających w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień, opracowywanie i bieżąca aktualizacja planu wydatków związanych z realizacją zadań wynikających programu.

32 332 60 77

e-mail:

b.kikut@pyskowice.pl

pok. 108 (parter)

Organizacja i nadzorowanie wypoczynku w mieście w czasie ferii zimowych i wakacji letnich; współpraca z instytucjami, podmiotami w zakresie realizacji imprez sportowo-rekreacyjnych i turystycznych na terenie miasta w zakresie ustalania potrzeb, dokonywania zakupów, rozliczenia wydatków; organizowanie imprez, konkursów, przedsięwzięć o charakterze sportowo-rekreacyjnym; realizacja Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w zakresie: inicjowanie lokalnych działań z dziedziny profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych; przygotowywanie umów z osobami fizycznymi i podmiotami realizującymi zadania w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii; nadzór i kontrola nad wykonywaniem zadań przez ww.; współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych; ustalanie potrzeb i bieżąca koordynacja działań profilaktycznych na terenie szkół; organizacja imprez, konkursów, akcji, kampanii, hepeningów oraz szkoleń z zakresu tematyki uzależnień; nadzór nad funkcjonowaniem zajęć socjoterapeutycznych; administrowanie pomieszczeniami Ośrodka Rozwiązywania Problemów Uzależnień oraz lokalem (ustalanie potrzeb, sprawy mediów etc.), w którym odbywają się zajęcia socjoterapeutyczne; organizacja wycieczek; planowanie, sprawozdawczość i obsługa finansowa spraw dot. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych; współpraca z Parafiami z terenu miasta; przygotowywanie materiałów dotyczących ubezpieczenia w zakresie działania wydziału oraz zamówień publicznych; planowanie, sprawozdawczość i obsługa finansowa wydziału w zakresie wykonywanych zadań.

32 332 60 24

e-mail:

a.tomczyk@pyskowice.pl

pok. 109 (parter)

Kreowanie polityki senioralnej w mieście; realizacja programów ogólnopolskich oraz lokalnych adresowanych do seniorów, m.in.: „Karta seniora”, „Koperta życia” , „Pyskowicki „Senior+” (pozyskiwanie Partnerów do realizacji Programu), itp.; zlecanie zadań z zakresu spraw społecznych, pomocy społecznej i ochrony zdrowia jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych; współdziałanie ze stowarzyszeniami i organizacjami w zakresie pomocy społecznej, ochrony zdrowia i przeciwdziałania bezrobociu; nadzór i kontrola nad działalnością jednostek dotowanych z budżetu miasta: Ośrodka Pomocy Społecznej i Miejskiego Żłobka; przygotowywanie statutów i opiniowanie aktów prawnych regulujących funkcjonowanie w/w jednostek; analiza rocznych planów merytoryczno-finansowych oraz sprawozdań w/w jednostek; ocena zaspokajania potrzeb mieszkańców na świadczenia i usługi z zakresu opieki zdrowotnej oraz dostępność do tych świadczeń; organizowanie i koordynowanie działań w zakresie profilaktyki zdrowia; inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz poprawy stanu zdrowia mieszkańców i spraw związanych z opieką zdrowotną; nadzór nad pomocą społeczną, strefą wsparcia rodziny i systemem pieczy zastępczej; nadzór nad prowadzeniem spraw związanych ze świadczeniami rodzinnymi i alimentacyjnymi realizowanymi przez Ośrodek Pomocy Społecznej; prowadzenie spraw związanych z opieką nad dziećmi w wieku do lat 3; inicjowanie i podejmowanie wszelkiego rodzaju działań i akcji charytatywnych o zasięgu ogólnomiejskim w zakresie ochrony zdrowia, pomocy społecznej i rehabilitacji; koordynowanie działań w zakresie realizacji Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego, prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie, obsługa administracyjna zespołu powołanego do opracowania programu; promowanie rodziny, przeciwdziałanie patologiom życia rodzinnego na terenie miasta oraz kreowanie działań na rzecz osób niepełnosprawnych; koordynowanie działań związanych z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie; opracowanie i realizacja Gminnych Programów Zdrowotnych (np. dot. szczepień).