WAŻNE DLA PASAŻERÓW. ZTM WSTRZYMAŁ WYDAWANIE KART ŚKUP

2020-03-16

 

 

 

Pasażerowie komunikacji ZTM, do których należą mieszkańcy naszego miasta,  nie mogą otrzymać zamówionych kart ŚKUP. Jak podała w poniedziałek Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wynik zamknięcia sieci punktów obsługi klienta przez bank obsługujący system. To nie jedyne utrudnienie dla podróżnych spowodowane zagrożeniem koronawirusem. Od 16 marca do co najmniej 25 marca obowiązywać będzie „wakacyjny” rozkład jazdy autobusów.

 

 

 

Logotyp ZTM

 

 

 

W ostatnim czasie w związku z sytuacją epidemiologiczną ZTM, organizator transportu w aglomeracji Górnośląskiej, szczególnie zalecał pasażerom korzystanie z płatności elektronicznych za przejazd, których kluczowym elementem jest właśnie ŚKUP. Na karcie kodowane są wszystkie bilety czasowe; może być ona też używana do opłacania przejazdów jednorazowych.


W poniedziałek GZM podała jednak, że w trosce o bezpieczeństwo pracowników mBank zdecydował o zamknięciu Punktów Obsługi Klienta (POK). To sieć 42 punktów przygotowanych przez mBank do obsługi systemu ŚKUP. Zamknięcie tych punktów oznacza, że pasażerowie nie mają obecnie możliwości fizycznego odbioru zamówionych kart. Z tego względu zablokowano również możliwość zamówienia nowej karty na Portalu Klienta. Wcześniej w związku z zagrożeniem koronawirusem podjęto także decyzję o zamknięciu Punktów Obsługi Pasażerów (POP).


W tej sytuacji osoby pozbawione karty w oczekiwaniu na nową mają dwie możliwości – opłacić przejazd biletem papierowym lub skorzystać z aplikacji mobilnych dostępnych na stronie https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/aplikacje-mobilne