Zmieniamy się dla Was. Obsługa interesantów w nowym miejscu

2023-03-24

Od dłuższego czasu budynek Urzędu Miejskiego w Pyskowicach przechodzi zmiany, których celem jest ułatwienie bezpośredniego kontaktu mieszkańców z samorządową administracją. Najświeższą z nowości jest przeniesienie Biura Obsługi Interesanta do wygodnego pomieszczenia na parterze budynku. Już niedługo na tej samej kondygnacji znajdzie się obsługa spraw związanych m.in. z ekodotacjami, a w późniejszym terminie również kasa urzędu.

Korytarz biurowy, po prawej stronie w głębi otwarte drzwi, za nimi kobieta w pokoju, za ladą, odwrócona tyłem

Przebudowa parteru służyła poszerzeniu dostępności usług publicznych, przede wszystkim z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami oraz podniesieniu standardu pomieszczeń obsługi. W ramach rozpoczętych 2021 roku prac m.in. wymieniono stolarkę drzwiową, odmalowano ściany, wymieniono posadzki. Poszerzenie otworów drzwiowych czy stworzenie odpowiedniej wielkości pola manewrowego to tylko niektóre z rozwiązań wprowadzonych pod kątem osób z niepełnosprawnością.

Modernizacji technicznej towarzyszy reorganizacja obsługi mieszkańców. Docelowo na parterze będzie można załatwić większość ważnych rzeczy. Już teraz prowadzone są sprawy cywilne, meldunkowe, mieszkaniowe.
W najbliższym czasie trafi tutaj obsługa dotacji na modernizację systemów cieplnych i innych spraw związanych z ochroną środowiska oraz punkt informacji o preferencyjnej sprzedaży węgla. Będzie się można dowiedzieć jak uzyskać pomoc m.in. z programów „Czyste Powietrze”. A osoby, które w związku ze sprawą będą musiały odwiedzić biura na wyższych piętrach, za kilka miesięcy będą mieć do dyspozycji windę. Budowa szybu już trwa.

Na poprawę warunków obsługi mieszkańców poprzez remont parteru urzędu miasto Pyskowice wydało 473 462,38 zł. Uruchomienie dźwigu osobowego kosztować będzie 352 245,20 zł, z czego 56 proc. pokryje dotacja z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.