Pyskowicki Budżet Obywatelski 2024/2025 - VIII edycja


 

Najważniejsze etapy i terminy VIII Pyskowickiego Budżetu Obywatelskiego:

  • nabór projektów: 27 maja – 12 czerwca 2024 r.
  • weryfikacja i ocena projektów: 13 czerwca - 12 lipca 2024 r.
  • publikacja wyników oceny w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Pyskowicach: 17 lipca2024 r.
  • procedura związana z możliwością złożenia odwołania, w przypadku odrzucenia projektu: 18-22 lipca 2024 r.
  • publikacja wyników procedury odwoławczej w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Pyskowicach: do 29 lipca 2024 r.
  • głosowanie mieszkańców: 26 sierpnia - 9 września 2024 r.
  • publikacja wyników głosowania w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Pyskowicach: do 20 września 2024 r.
  • realizacja zwycięskich zadań: 2025 r.

 

Pyskowicki Budżet Obywatelski jest narzędziem pozwalającym mieszkańcom naszego miasta współuczestniczyć w procesie decydowania o tym, jak zostanie wydana część pieniędzy z budżetu.

Przed nami siódma edycja naszego miejskiego plebiscytu i kolejna szansa na zmianę najbliższej okolicy.
Kwota przeznaczona w tegorocznym budżecie obywatelskim na realizację zadań wynosi 200.000,00 zł brutto.

Przypominamy:

  • w Pyskowickim Budżecie Obywatelskim brać udział, poprzez składanie wniosków z projektami, popieranie projektów i głosowanie, mogą mieszkańcy Pyskowic,
  • każdy wnioskodawca może zgłosić tylko jeden projekt. Do projektu należy przedstawić listę poparcia z podpisami co najmniej 5 mieszkańców Pyskowic,
  • głosowanie odbywać się będzie zarówno w formie papierowej, jak i w formie elektronicznej. Uprawnieni do udziału w głosowaniu są wyłącznie mieszkańcy Pyskowic. Każdy uprawniony może oddać jeden głos,
  • zwycięskie zadania zostaną zrealizowane do końca 2025 roku,
  • koszt wnioskowanego projektu nie może być niższy niż 5.000,00 zł brutto i nie wyższy niż 200.00,00 zł brutto.